بلاگ

در این مقاله به مفهوم و کاربرد پروفایل در شبکه‌های اجتماعی می‌پردازیم و بهترین اندازه عکس پروفایل اینستاگرام را بررسی می‌نماییم. با رشد شبکه‌های اجتماعی افراد برای حضور و معرفی خود در آنها نیاز به پروفایل سازی دارند. یکی از مشخصه های اصلی یک پروفایل عکس آن است. اطلاعاتی مانند اسم، شغل، بیوگرافی کلی نیز در پروفایل برای مختصر آشنایی با سایرین قرار داده می شود. ولی چیزی که در نگاه اول مخاطب در پروفایل هر شخصی می بیند عکس است. در ادامه مقاله بررسی اندازه عکس پروفایل اینستاگرام با ما همراه باشید.

مفهوم پروفایل
واژه پروفایل در فارسی به معنای نمایه استفاده می شود. هدف از نمایه یا پروفایل ارائه اطلاعاتی به مخاطبین یک اکانت یا وبلاگ و غیره است. به کمک پروفایل هر اکانتی در شبکه های اجتماعی مختلف (Telegram، Facebook، Instagram) می توانیم نویسنده آن را بشناسیم. پروفایل از اسم، تصویر، بیوگرافی و غیره تشکیل شده است. در ادامه مقاله بررسی اندازه عکس پروفایل اینستاگرام با ما همراه باشید.

تصویر پروفایل
تقریبا همه افراد جامعه در یکی از شبکه‌های اجتماعی حساب کاربری دارند. تحقیقات ثابت کرده ویژگی های روحی افراد را می‌توان به طور نسبی از روی عکس پروفایل تشخیص داد. تشخیص ویژگی های افراد از طریق عکس پروفایل شرایط خاصی دارد. از روی عکس به تنهایی نمی‌توان نظر داد.

به عنوان مثال باید دید آیا عکس به انتخاب خود فرد روی پروفایل گذاشته شده است یا خیر؟ آیا این سبک عکس بارها تکرار شده است یا نه؟ نوع عکس پروفایلی که فرد انتخاب می کند حد و مرز روابط او با سایرین را مشخص می‌کند.

مثلاً فرض کنید فردی که هیچ عکسی برای پروفایل خود قرار نداده است ذهن افراد را درگیر می‌کند، که این فرد چه شکلی است؟ چه جایگاهی دارد؟ چرا حتی عکسی از گل، طبیعت یا غیره را برای پروفایل خودش مناسب ندیده است؟ در ادامه مقاله بررسی اندازه عکس پروفایل اینستاگرام با ما همراه باشید.

روش پروفایل سازی
بسته به نوع شخصیت افراد و جنسیت آنها پروفایل سازی متفاوتی انجام می‌شود. به عنوان مثال اگر صاحب پروفایل یک مرد باشد اغلب در عکس ها المان هایی مانند ماشین، ساعت و عینک آفتابی که نمادی از ثروت است را نمایش می دهد. آقایان بیشتر با تیپ های رسمی عکس پروفایل می‌گذارند تا جایگاه اجتماعی خود را نشان دهند. خانم ها بیشتر در عکس پروفایل علاقه دارند احساسات خود را بروز دهند. بنابراین در اغلب اوقات پروفایل یک خانم تصویری است که در آن لبخند به لب دارد. در ادامه مقاله بررسی اندازه عکس پروفایل اینستاگرام با ما همراه باشید.

تعابیر روانشناسی عکس پروفایل
خانم ها تحت تاثیر شرایط اغلب عکس پروفایل خود را عوض می‌کنند. نتایج تحقیقات نشان داده افراد عصبانی عکس پروفایل نمی‌گذارند. افرادی که به تجربه های جدید علاقه دارند عکس هایی با تضاد رنگی زیاد، وضوح بالا و دارای خصوصیات زیباشناختی را روی پروفایل خود قرار می‌دهند.

تغییر دادن مداوم عکس پروفایل از نظر محققین دو حالت دارد. یک حالت نمادی از فعال بودن فرد در فضای مجازی است. در حالت دوم فردی که دائم عکس خود را تغییر می دهد از نظر روانشناسی فردی با اعتماد به نفس پایین است. عکس پروفایل ساده و بدون رنگ اغلب توسط افرادی که اختلال عصبی دارند انتخاب می‌شود. افرادی که روحیه وظیفه‌شناسی بالایی دارند از عکس‌هایی که طبیعی باشد استفاده می‌کنند.

عکس‌های رنگی توسط افرادی با روحیه برونگرا، وظیفه‌شناس و علاقه مندان به تجربه های جدید انتخاب می‌شود. افراد برون گرا علاقه خاصی به عکس های دسته جمعی دارند. استفاده از عکس های نیمه تار توسط افرادی است که حس همدردی زیادی دارند . در ادامه مقاله بررسی اندازه عکس پروفایل اینستاگرام با ما همراه باشید.

چرا باید حتما برای پروفایل عکس قرارداد؟
نبود عکس بر روی پروفایل باعث می‌شود افرادی که حساب کاربری شما را دنبال می‌کنند دچار سردرگمی شوند. گذاشتن ‌عکس نشان می‌دهد که این اکانت فعال است. حتماً از عکس چهره خود برای حساب تجاری استفاده نمایید با این کار مخاطب راحت‌تر اعتماد می‌کند. حتی چهره شما در ذهنش ثبت می‌شود و در برخورد حضوری شما را زودتر تشخیص می دهد. در ادامه مقاله بررسی اندازه عکس پروفایل اینستاگرام با ما همراه باشید.

شیوه گرفتن یک عکس سلفی اصولی برای پروفایل
رعایت نکات زیر در گرفتن عکس سلفی باعث می‌شود عکس فوق العاده ای تولید کنید.

استفاده از فیلترها

صورت یک سوم عکس سلفی را پر کند.

چرخاندن صورت (برای خانم ها به سمت پایین و آقایان به سمت بالا)

زاویه دوربین از بالا یا مرکز باشد.

بررسی بهترین اندازه عکس پروفایل اینستاگرام
یک شبکه اجتماعی مطرح که کاربران زیادی دارد اینستاگرام است. برای انتخاب یک عکس مناسب برای پروفایل اینستاگرام باید دقت کنید که عکس شما در سه حالت کلی نمایش داده می شود:

سایز عکس پروفایل که در گوشی‌های هوشمند به کاربران نمایش داده می شود ۱۱۰ در ۱۱۰ پیکسل است.

سایز عکس پروفایل اینستاگرام که در مرورگرهایی مانند کروم یا فایرفاکس به کاربران نمایش داده می شود 180 در ۱۸۰ پیکسل است.

سایز عکس پروفایل اینستاگرام که در قسمت جستجو یا فید به کاربران نمایش داده می شود ۴۰ در ۴۰ پیکسل است.

با این حساب برای داشتن یک عکس پروفایل زیبا و حرفه ای در اینستاگرام باید نکات زیر را در نظر بگیرید. در ادامه مقاله بررسی اندازه عکس پروفایل اینستاگرام با ما همراه باشید. عکس پروفایل در اینستاگرام به حالت دایره ای نمایش داده می شود. پس هنگام آپلود عکس دقت کنید گوشه های عکس خالی باشد تا چیزی از کیفیت و ویژگی ‌های عکس ناخواسته کراپ نشود.

سعی کنید عکسی مربعی با نسبت یک به یک انتخاب کنید. گذاشتن عکس مربعی با سایز بزرگتر باعث می‌شود تصویر توسط اینستاگرام کراپ نشود بلکه فقط کوچکتر شود و کیفیت آن حفظ می‌شود. در ادامه مقاله بررسی اندازه عکس پروفایل اینستاگرام با ما همراه باشید.

نکات طلایی عکس پروفایل
تصویری که از چهره خود به عنوان عکس پروفایل قرار می دهید حتماً کامل و واضح باشد.

تصویری که انتخاب می‌کنید کل کادر را پر نکند.

داشتن تضاد رنگی در عکس پروفایل آن را در چشم مخاطب جذاب می نماید.

بهتر است در تصویر چهره ای که برای پروفایل انتخاب می‌کنیم نور از همه طرف تابانده شود و سایه در تصویر نباشد.

پس زمینه عکس ساده باشد.

به جای دوربین سلفی از دوربین اصلی موبایل خود برای عکس پروفایل استفاده کنید.

اگر قرار است لوگوی برند خود را به عنوان عکس پروفایل استفاده کنید لوگو فاقد نوشته و متن باشد.

جمع بندی نهایی
در این مقاله هدف بررسی بهترین اندازه عکس پروفایل اینستاگرام است، اما قبل از آن سعی کردیم اهمیت عکسی که برای پروفایل انتخاب می‌کنید را با هم بررسی کنیم. دیدیم که عکس های پروفایل بیانگر حالات روحی و روانی افراد است. افراد با دیدن عکس پروفایل در مورد شما قضاوت می‌کنند.

تحقیقات ثابت کرده افرادی که دائم عکس پروفایل خود را عوض می کنند اعتماد به نفس پایینی دارند. اما عوض نکردن عکس می تواند نمادی از عدم فعالیت پیج باشد. تعادل را رعایت کنید. عوض کردن عکس پروفایل در هر سه ماه یک بار کافی است. به مناسبت سال نو تغییر دادن در عکس پروفایل به سایرین نشان می‌دهد که شما در فضای مجازی فعال هستید.

برای انتخاب عکس برای پروفایل اینستاگرام سعی کنید عکس مربعی و گوشه های آن خالی باشد. بهترین اندازه عکس پروفایل اینستاگرام که در سال ۲۰۲۱ توسط اینستاگرام مطرح شده عکسی با ابعاد ۱:۱ و ۱۸۰ در ۱۸۰ پیکسل است. امیدوارم مطالب فوق مفید واقع شده باشد.

سوالی برات پیش اومده؟!
×
فاطمه زارعی Whatsapp chat
4 +